Tuesday, December 15, 2009

Sepasang Mata ...


Knp sepasang mata ? Ape kaitannye ? Kali nie aku just nk brcerite sket tntg rahsia sepasang mata . Setiap insan yg lahir di dunia ini dikurniakn sepasang mata , cume ade yg lahir dgn mate yg bole melihat dgn sempurna manekale ade yg x boleh melihat sama sekali . Alhamdulillah , aku dilahirkn dgn sepasang mata yg sempurna , dpt melihat keindahan alam fana dn setiap pergerakan yg wujud di muka bumi ini . Dgn adenye sepasang mata ini , aku bole melihat muka ayahku , muka ibuku (dulu , skrg x dh) , muka abg2ku , muka kakak dn adkku , muka kwn2ku , muka cikgu2ku dn yakni semua muka2 yg ade di muka bumi ini . Dan dr muka2 yg ku lihat , setiap drnya melemparkn mimik2 muka yg brbeza , ade yg gembira , ade yg marah dn ade juge yg sedih . Di setiap muka2 yg ade , trdapat sepasang mata , mata yg sungguh indah , sungguh indah bile di renung , di situ aku dpt mengerti tntg keadaan seseorg itu , mungkin org itu sdg bersedih ? sdg gembira ? sdg marah ? dn sewaktu dgnnya . Sepasang mata itu membawa 1001 erti yg trsirat dn yg trsurat , aku x dpt mencari 1001 satu erti itu , tp bg aku , sepasang mata itu sungguh indah bile dipandang , direnung dn ditatap dgn sepenuh hati . Indah luarnya maka indahlah dalamnya . *eh dh la tue , cukup sudaa aku merepek , haha*

Act ape yg korang paham tntg mata ? Ape itu mata ? Act aku pn xde la pndi sgt tntg isitilah or ape2 psl mate nie :D memandai x tentu psl ade la , hehe . Bg aku , mate itu indah , mmg indah sekali , bg insan yg memiliki mate yg sempurna , bolee melihat , jagelah mata korang tue elok2 . Hargailah pemberian-Nya , ianya sesuatu yg sungguh brnilai . Aku jatuh cinta pd setiap mata wanita , mata anda (pmpn2 yg aku knl) sungguh cantik , dr sepasang mata , ianya bole memberi effect yg mendalam smpi ke lubuk hati , kenapa ? Aku pn xtawu , tp aku sering mengalami keadaan sebegitu , bile aku knl seseorg , aku msti tgk mate org tue , xkn nk tgk b***s plak kn , tp byk laki mcm tue , aku x dpt nafikn la , aku pena buat mende x baik tue , haha :D ape bole buat , lumrah alam maaa , haha ;) Sepasang mata tue ibarat berlian dn permata , ianya unik , cantik apabila dilihat . Bak aku kate kt atas td , dr mata , ianya bole turun ke hati , dr setiap mata yg aku lihat , aku akan trpesona pd mulenye , kemudian jatuh cinta pdnya , sungguh indahnya , haha . Bg kwn2 aku yg knl aku , yg rpt dgn aku kt ms , especially kwn pmpn , korang pn tawu kn , tag photo aku penuh dgn gmba pmpn , dn setiap dr gmba tue , aku tag dkt mata kn , sbb ape ? Sbb aku suke mata , aku suke tgk mata2 korang , aku telah pn jatuh cinta pd mata korang , tp x turun ke hati lg oke ;) just in love with your eyes only . Buat mase nie , aku masih single , wlupn aku jatuh cinta pd byk mata2 yg aku lihat , tp aku masih x turunkn ke hati lg , mungkin esok , mungkin lusa , mungkin tulat , mungkin tonggeng , mungkin nnt , hehe :D Tp tp tp , bkn aku sorang jea yg alami keadaan ini , rmi jejaka2 , lelaki2 , insan2 atau lebih spesifik lg kaum adam pena mengalami keadaan spt aku ;) btul x ? huhu . Dan x ku duga , br2 nie ade plak program realiti tv yg betul2 ade sedikit sebanyak tntg citer aku nie , citenye klu x salah aku "pencarian mata cantik , berry beautiful eyes 2009" alaaa yg "BRANDS" tue , haha . Tp x kisah la pn , bg seorg laki , itu normal , lainla klu yg x normal , mcm mak dara (ezzat kate) haha . Oke lah , smpi sini jea aku membebel , xtawu la korang paham kea x , klu x paham sudaaa , biar aku jea yg paham sorang2 ;) tp thanx sbb bace mendee yg x seberape brfaedah ini , haha ;) bye2 , love all of you :)

No comments: